söndag 31 juli 2011

Galen i hjärtan


Denna ramen är gjord av frigolit och kommer från en kartong med någon el produkt som vi har köpt. Jag brukar alltid kolla igenom kartongerna innan jag slänger dem om det kanske finns något användbart material till att skapa med. En period var jag väldigt inspirerad av dem moderna hjärtana som har en mer avlång form. Tavelramen är ett resultat av min "hjärtperiod". Det blev hjärtan i alla former. färger och perspektiv. Akvarellmålningen "stubben" har fått stå på tork på målarstativet några dagar, medan jag har funderat om jag hade en passande ram till den. Så i morse när jag skulle fotografera ramen, kom jag på att eventuellt "stubben" kanske skulle vara snygg i hjärtan ramen. Jag hängde sedan upp den på väggen i köket där jag sitter nu och gör mitt logginlägg. När jag kikar upp från dataskärmen och tittar på tavlan tänker jag "där gjorde den sig bra".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar