tisdag 26 juli 2011

Mina första tittskåp


För några år sedan var det inne att göra tittskåp och jag var en av dem som tillverkade flera stycken. Många gav jag bort i present och jag sålde även till bekanta som gjorde beställningar av mig. Idag skapar jag inte för att sälja utan det har blivit som ett behov för mig som jag behöver och ger mig stimulans. Dem första tittskåpen jag började med att tillverka inrede jag som skåp med tygbitar som skall föreställa dukar och lakan. Materialet inne var billigt men ramen med glasrutan var dyrt och hobbyaffärerna sålde miniatyr saker till styckpris. När jag gjorde mina skåp köpte jag allt mitt material hos GB pyssel i Mölndal. Stearinljusen har jag köpt. Men ljusstakarna är träpärlor som jag har målat gula. En del tygbitar hade jag innan. Men jag köpte sidenband, spets och porslinskanan.



När jag höll på med tittskåp format som inredningen av ett glasskåp gjorde jag dem i olika färgnyanser. Mest bestod dem av tyg och några dyra föremål i. Sidenbanden köpte jag i metervara och det gick åt så lite till varje skåp så tillslut hade jag ett lager hemma och behövde bara köpa till lite då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar