torsdag 16 april 2015

Bricka med havsmotiv


Brickan har allmogefärg på bakgrunden och ett havsmotiv som är inrammat med en livboj. Detta är ett av mina favoritmotiv som jag har målat. Den får mig att minnas min egen barndom som jag tillbringat mycket vid havet. Eftersom jag är uppvuxen på en halvö så har jag haft havet alldeles inpå mig. Det finns några detaljer runt havet som gör mig extra glad när jag stöter på dem. Det är bland annat fiskmåsar som många tycker är störande med sitt skrikande läte. Men jag blir varm i hela kroppen när dem flyger runt och skriker. Likadant är det med tånglukten, som tillhör havet. Snäckor och stenar som är min passion. Strandskatan är en annan fågel som också ligger varmt om hjärtat. Musslor, livbojar och ankare är andra symboler som jag gillar att ha i mina havsmotiv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar