onsdag 1 april 2015

Duk i lapp och Quilt tekninker

                                                                            Hej!

I ett tidigare inlägg berättade om min dröm att kunna sy lappteknik. Jag har lånat hem mängder av böcker med lappteknik och Quilt från biblioteken där jag bor. Men jag har inte riktigt kommit igång med något större projekt utan jag har testat mig fram med olika små saker. I Lappteknik använder man lappar i olika storlekar som man syr fast och gör olika mönster. Har man många tygrester är det praktiskt att göra något i lappteknik eller blanda med Quilta och applikationer. I Quilt fyller man applikationerna med vadd innan dem sätts fast så dem blir tredjedimitionella. Man använder också brodyr, siden band och pärlor. Detta är en du som ni ser på fotot är en duk med Quilt hjärtan. När jag gjorde denna duken arbetade jag från mitten och ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar