torsdag 30 april 2015

Egna designade kort


Ett material som jag samlat i några år är papper i olika färger, nyanser och storlekar. Jag behöver ombytte och variation i mitt skapande. Det gör att jag växlar mellan olika material och olika skapande. I sommar har jag gått inför akvarellmålningen som jag tidigare har berättat om. Så efter färgen kände jag att det var roligt att ta plocka fram papper, sax och klister.

Jag valde att göra olika orangea nyanser mot en svart bakgrund. Jag gjorde 6 lika stora kvadrater som jag klippte alla kanter med en taggsax och klistrade därefter fast dem med limpistolen för limstiftet som fungerar bättre hade tagit slut.





Därefter målade jag malar med blyerts penna på olika gula papper. Jag klistrade fast dem på de olika kvadraterna och vek upp vingarna lite för att det skulle bli mer liv i korten.



Det andra kortet valde jag mörkbrun bakgrund med vita kvadrater som jag gjorde spetsmönster med hål i med hjälp av en stopp nål. 

När jag hade satt klistrat fast kvadraterna på det bruna bakgrunden klippte jag blommor på olika blåa papper i olika nyanser.



Istället för fjärilarna valde jag att variera med blommor i olika blåa nyanser som jag valde att klistra en liten och en stor på varje kvadrat.


Istället för fjärilarna valde jag att variera med blommor i olika blåa nyanser som jag valde att klistra en liten och en stor på varje kvadrat.




Så här blev det färdiga resultatet. Designen av korten har jag kommit själv experimenterat ihop och jag blev väldigt nöjd med resultatet.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar