måndag 8 augusti 2011

Tavla med perspektiv och djup



När jag hade bild i skolan var jag inte särskild duktig även om jag älskade att måla och teckna. Kanske var det för jag aldrig fick ihop saker o ting pågrund av min dyslexi. Så det var många saker jag aldrig lärde mig. En viktig del när man tecknar som jag av någon anledning inte lärde mig var perspektiv och skuggning. När jag gick på lärarhögskolan lärde jag mig genom träning av att läsa mer avancerade texter som ökade då mina kunskaper för läsförståelse och koppla ihop innehållet till praktiken. Det har gjort att jag har lättare att förstå instruktioner som jag tidigare inte har klarat av. Det har gjort att jag tycker att det är utmanande och givande att studera och sätta mig in i fakta böcker av olika områden som jag är intresserad av. Denna bok lånade jag på biblioteket där jag bor och den tar bland annat upp perspektiv som jag bestämde mig för att öva och föröka lära mig att teckna och måla.


Resultatet av mina studier av boken och genom att träna alla tipsen och hur man skapar ett djup i en bild genom raka linjer blev denna tavla som jag har målat i akrylfärger. Personligen tycker jag att resultatet blev lyckat.  J





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar