söndag 3 maj 2015

3D kruka med havsbotten



Havets djup och utseende har alltid fascinerat mig och jag är mycket inspirerad av att avbilda den. Detta är en stor plastkruka som jag har målat med allmogefärger. Krukan köpte jag för några år sedan. För att använda som ytterkruka till en stor palm som jag hade stående på golvet. Jag har målat lager på lager och började då med den blåa havsfärgen och sedan avslutade jag med detaljerna. Till sandbotten har jag använt riktig sand från stranden som jag har lagt i färgen innan jag målade på den på krukan. När havsbilden var klar skapade jag olika djur som bor i havet av vit cenitlera som jag sedan målade, lackade och limmade fast med limpistolen. På bilden ser ni en rödspätta och en ål.


                                                             Här syns en krabba.



                                                 På stenen sitter det en sjösjärna.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar