onsdag 15 april 2015

Blomkrukor med olika symetriska mönster

                                                                          Hej!

Jag behövde svarta krukor i köksfönstret förra hösten när jag skulle sätta upp mina ny skapade                 höstgardiner med lövtryck i svart. Jag fick då en idé att det kunde vara fräckt med bokstäver i papper från olika tidningar. Jag använde decopagelack/lim, som fungerar både som lim och lack och det blir väldigt bra resultat att jobba med. Decopagelack/lim finns att köpa på Panduro.



Bakgrunden till varför denna kruka blev till är att jag hade satt upp nya gardiner i köket i våras som var mönstrade och färgerna hade en nyans av ljusgrön, mellanblå och vitt. Jag hade inga krukor hemma som passade in i köksfönstret så jag fick måla några nya. Jag bestämde mig då för att en kruka skulle vara slimegrön med den blåa färgnyansen som gardinen innehöll. Så det blev ett mycket enkelt rutmönster.
                       

Den här krukan är en av mina favoriter och den kom till i samband när jag gjorde tavlorna med indianmönster. Det mönstret hade jag fått idén från en bok som jag lånade på biblioteket som handlade just om olika mönster. Det var ett tag sedan så jag minns inte vad boken hete. Krukans färgval är också detsamma som tavlorna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar