tisdag 20 september 2011

Personliga barngalgar

För några år sedan när mina tre barn Emelie, Ida och Christoffer var små, (nu är dem minsta 13 och dem andra 16 och 20 år), gjorde jag varsin personlig galge. Deras galgar utformade jag efter vad de gillade just då. Trägalgarna köpte jag på Panduro hobby och jag har målat med allmogefärger och lackat med inomhus lack efteråt för att få en glansig yta och för att färgen skall sitta fast ordentligt. Denna galgen har jag gjort till min äldsta dotter Emelie som var förtjust i  Disneyfilmerna ”101 Dalmatinerna” och ”Ringaren i North Dame” och ”Den lilla sjöjungrun”.




Jag har målat både fram och baksidan på galgen med figurer från hennes favorit filmer också lade jag till Mumintrollet som var en favorit i sagoböckerna. Galgarna hänger i barnens garderober och min önskan är att dem kommer att bevara dem som minnesaker från sin mamma. J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar