onsdag 28 september 2011

Skål med målade pappers bitar

När jag kommer över billigt bra material brukar jag alltid köpa flera av samma sort. De här träskålarna  köpte jag för några år sedan och det blev fyra stycken. Här beskriver målningen av den tredje skålen.Läs gärna tidigare inlägg med ”skål med målade godispapper” och ”skål med målade tygbitar”. Den här skålen är kläd med målade pappersbitar av olika slag. På fotot kan ni se från vänster en bit av en bingolott, reklam från en blomsteraffär, En bit nyhetsblad, ett notpapper och TV programblad.








På denna sidan av skålen syns pappersbitar från en bit reklamblad, en bit av ett skolschema, en bit av kulturnyheter och notpapper










Och på denna sida av skålen syns bitar av TV programbladet, en bit av en serietidning, skolschemat och en nyhetsbit. Mina skålar som jag har målat har jag placerat på min altan och där i dem förvarar jag mina finaste stenar och snäckor som jag har plockat vid havet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar