tisdag 4 oktober 2011

”Byggare Bob” på väggen



I helgen var jag och röjde i mina skåp i källaren och då hittade jag den här väggtallriken som är som en tavla med upphängningsanordning baktill. Prydnadstallriken var ett tråkigt motiv som jag målade över. Den tallriken är gjord för ungefär 9 år sedan då min son Christoffer var runt 4 års ålder och då han älskade ”Byggare bob”. Tavlan skulle bli en succé om jag satte upp den på jobbet. För ”Byggare Bob” är fortfarande en av förskolebarnens favorit figurer. När Christoffer tyckte att ”Byggare Bob” blev för barnslig tog jag ner tavlan från hans rum och hade då planer på att måla över motivet mot något mer passande för hans ålder. Men det blev aldrig så utan istället blev den liggande i källaren. Men jag vet vad stolt jag var över resultatet, så nu har jag bestämt att den får vara kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar