lördag 22 oktober 2011

Stor fisklåda blir ett öppet tittskåp



Detta är ett öppet tittskåp som är gjord av en fiskarlåda i trä. Jag har köpt lådan i fiskbilen och den stank fisk så jag hade den på vädring ute i 14 dagar innan jag kunde ta in den och måla den för att doften skulle försvinna. Det andra öppna tittskåpet jag skrev om i ett tidigare inlägg var en mindre låda och denna lådan är en större variant. Bakgrunden med havet, himlen och bergen med husen som är längre bort har jag också målat med allmogefärger. Men husen som är längst fram är gjorda i vit cenitlera som har målat efter att ha bränt leran i ugnen.


Bron och båten har jag målat förutom bropinnarna som går ner i vattnet. Bropinnarna är småpinnar som jag har målat bruna. Livbojarna är också tillverkade i cenitlera och målade. Fiskmåsen som är i förgrunden är också gjord i målad cenitlera. Fiskmåsen sitter på en sten som jag har gjort av en tidningspapper som jag har rullat ihop, målat och limmat fast på botten med limpistolen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar