lördag 15 oktober 2011

Säsongens plantering i balkonglådorna





I veckan köpte jag hem ljung i två olika rosa nyanser för att plantera i mina två balkonglådor som jag har på framsidan av huset.










Pelargonierna och Surfinna som växte i blomsterlådorna hade inte vissnat men jag ville inte att frosten skulle ta död på dem. Dessa blomsorter tål inte flera minusgrader. Men Ljungen kan man ha hela vintern. 







Det var fyra plantor av Surfina, dem planterade jag på olika platser i min trädgård. Denna planta fick sin plats i mitt stenparti. Här kan dem fortsätta att växa till frosten kommer.








Pelargonierna planterade jag om i plastkrukor och satte in på altanen. På min altan är det inte isolerat. Men det är lite varmare än ute. Min tanke med att jag inte tog in blommorna medsamma var att eventuell ohyra skulle försvinna först. Men i natt har det varit några minusgrader så nu är det dags att ta in dem.









Så här fint blev det! Jag valde att göra varannan mörkrosa och varannan ljusrosa. Jag brukar bytta ungefär 3 gånger i mina balkonglådor om året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar