lördag 7 februari 2015

I tavelramen är det mörkt







                                                                          Hej! 
Några av de bloggar jag följer deltar i  fotoutmaningen hos Fröken foto. Där är det ett tema att följa. Dagens tema är "MÖRKER". Det bläcksvart ute nu inte så konstigt när klockan snart närmar sig midnatt. Jag är en nattuggla och samtidigt morgonpigg. Hur går detta ihop? Jo jag sover sällan mer än 6 timmar och sen är jag utsövd. Det är därför inte så praktiskt att jag går och lägga mig vid 22 för då är jag klar vaken redan vid 4.00. 


Varför är de flesta tavlor målade i dagsljus?Kanske för att tavlan skall vara färgrik. En natt tavla blir ganska dyster och färglös. Tavlan som du ser har egentligen en misslyckad bakgrund. Så det var en slump att det blev en natt tavla. Detta är ett äldre inlägg fråm mitt första år som bloggare som jag har valt att göra om i en nya verstion. Motivet har jag hämtat från den första bloggaren Miris skaparlusta som jag började följa och som jag har fått lite mer kontakt genom åren.

    



                                       Detta är Mirris tavla som jag hämtade min idé ifrån.






1 kommentar:

  1. Hej. Så kul att du är med i utmaningen och vilken fin reflektion. Du har helt rätt. Jag tror inte jag sett någon tavla som är mörk. Klart att det inte finns så mycket färger då, men det finns ju många fina foton över en stad i mörker, så varför målas det inte något liknande? Fint inlägg.

    Ha en trevlig helg.

    Kram kram Malin

    SvaraRadera