onsdag 23 november 2011

Virkad advents vepa.



Förutom att jag har satt upp julgardinerna så har jag samtidigt lyft fram en av kartongerna med julsakerna. Jag förvarar mina julsaker längst in i klädkammaren och framför julkartongerna står det en massa andra saker som vi använder resten av året. Vilket gör det ganska jobbigt när man skall börja plocka fram de första julsakerna som adventsljusen och diverse tillbehör till första julhelgen. Därför brukar jag sätta fram alla julsakerna på en gång så är det gjort och då minskar jag julstressen.. Denna vepa gjorde jag runt 22-23 års ålder. Det var första julen som jag hade flyttat hemifrån. Den börja virkas nedifrån spetsen och upp med stolpar. Jag har tyvärr inte mönstret kvar. Men är du duktig på att virka kan du måla av de eller så kan man pröva att ta min bild och lägga in den i ett photoshop program och redigera med ett korsstygns mönster. Det går även att göra på en ritad bild om du har tillgång till en scanner.I toppen har jag sytt på en liten bjällra som tyvärr inte kom med på fotot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar