onsdag 7 december 2011

Tavla med tomtemotiv



Tavlor som man har tröttnat på kan man förnya genom att byta motiv. Först målar du över motivet med en grundfärg som täcker. Jag har valt akrylfärger på denna tavla som var målade med liknande material eller så var den tryckt. Ibland får man täcka två gånger med grundfärgen för att det gamla motivet inte skall lysa igenom. Jag får ofta ett bra resultat när jag skapar tomtar i olika material och färgläger dem. Men att måla tomtar tycker jag är svårare och denna tavla är faktiskt den enda målade tomte motiv som har blivit ett lyckat resultat som jag är nöjd med. Varje år vid jul har jag tavlan uppsatt i köket där jag annars har en annan tavla hängande. Tavlan har några år på nacken och den är gjord innan jag gifte mig och bytte efternamn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar