fredag 20 januari 2012

En dyster tavla



Denna tavla är gjord av en trätallrik som har en anordning som en tavla. Från början var det ett annat motiv på som jag målade över. Jag hade problem att täcka det gamla motivet, så bakgrundsfärgen på mitt motiv blev inte som jag hade planerat. Det var anledningen att det slutade med att tavlan blev lite dyster. Eftersom starten på tavlan blev fel verkade det sig som allt ville bli fel. Flickans ansiktsfärg till exempel blev alldeles för mörk och pojkens profil om ni ser på byxorna är lite vriden.. Motivet har jag målat av från en tidning och färgerna som jag har använt mig av är akryl. Bakgrunden med träden är tagit från min fantasi. Trots dåligt resultat har tavlan hängt uppe i min dotter Idas rum i några år. Hon tycker heller inte att den är så snygg. Jag har en plan på att måla om den framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar