onsdag 18 januari 2012

En enkel efterätt till vuxna


Förr kallade man Onsdagar för "lille lördag",det uttrycket var kopplat till att många personer festade genom att dricka alkohol mitt i arbetsveckan. Det är också ett uttryck som man skojar om idag men som jag inte tror är lika seriöst i dagens samhälle. Med de skall jag tipsa om en enkel efterätt som jag experimenterade ihop i helgen när jag var småsugen på något. Jag har kommit i gång med att sluta äta onyttiga saker för att förhoppningsvis gå ner i vikt.


Observera att denna efterätt är endast för vuxna, så om det är någon som är minderårig kan ni hoppa över att läsa detta inlägget. Efterätten innehåller endast två ingredienser: Kiwi och Whisky. Det spelar ingen roll om det är gul eller grön Kiwi eller vilken sorts Whisky ni använder.


Börja med att skala Kiwin och skär den i skivor. Lägg frukten i en liten skål och häl över ungefär eller efter smak en matsked Whisky och vänd försiktigt runt Kiwi skivorna så att alla skivor får Whisky på sig. Låt stå och dra i 5-10 minuter och dra. Servera sedan efterätten till kaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar