fredag 13 januari 2012

Släng inte era vissna Hyacinter


I julas hade jag ett inlägg hur jag gjorde en julgrupp med Hyacinter. Här är länken som du kan läsa om det     inlägget: http://haggalen.blogspot.com/2011/12/julgrupp-med-akta-mossa.html

I de inlägget hoppades jag att blommorna skulle bli rosa och det blev dem J. Det har nu gått en månad sedan jag planterade blommorna. Så nu har dem vissnat och det gör inget för i helgen har jag ändå bestämt mig för att plocka ner julen. Jag har inte hunnit fundera över vad jag skall inreda huset med istället för alla dekorativa julsaker. Ibland känns det som jag bor på jobbet och bara är hemma och sover och bloggar…..


Många slänger sina utblommade Hyacinter utan vetenskap att dem faktiskt går att återanvända. Så när blommorna har vissnat ner ställer ni dem mörkt rum och vattnar dem inte mera. Jag sätter alltid mina i källaren och sedan när våren börjar vakna och marken inte är frusen längre planterar jag ut dem i rabatten i min trädgård. Om ni inte har en trädgård går det lika bra att plantera i en utekruka. Tidigt i juni får Hyacinterna nytt liv och börjar blomma och det bästa av allt dem återkommer från år till år. <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar