onsdag 25 januari 2012

Virkade dukar i olika färger och former


Här kommer flera virkade dukar tyvärr utan mönster. Men om ni är duktiga på att virka kanske så kanske ni kan se vad det är för olika maskor som duken är uppbyggd av. Eftersom duken har några år på nacken har jag inte beskrivningarna tillgängliga. Men om jag skulle virka en duk i dagsläget skulle jag självklart dela med mig mönstret. Jag kan ialla fall berätta att duken har en omkrets på 40 centimeter. Den är virkad i ljusbrunt garn med en virknål som är 2 ½..


På denna bilden syns en fönsterlöpare med återkommande mönster. Den är så lång att den inte får plats på hela fotot. Detta mönstret har jag heller inte att tillgängligt att dela med mig. Det jag kan berätta om denna löpare är att den är virkad med samma typ av garn och nål. Men att det istället är ett beiget färgat garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar