söndag 4 mars 2012

Två olika verklighets motiv ihop satt till en egen bild



Detta var en tavla som jag målade för något år sedan. Motivet är inte en direkt avbildat direkt från en verklighetsbild. Utan det är ett eget hopsatt motiv från två olika delar av Gottskär i Onsala. Vattenstatyn kallad Neptunus är Gottskärs symbol, men det finns inga hus bakom. Om du sitter i Gottskärs hamn vid parkeringen har du Neptunus på vänster sidan och husen från Draget på berget på höger sidan.


 Tavlan är målad med akrylmålning. Akrylfärger är mycket tunnare i konsistensen än oljefärger och dessutom är dem vattenlösliga. Men numera finns det även oljefärger som är vattenlösliga vilket är bra när man skall rengöra penslar. Det kan vara svårt för personer i ens omgivning om man använder starka rengöringsmedel eller färger som luktar starkt. Det problemet har jag hemma med min familj som är känsliga för att andas in 
dessa starka dofter.




                                        Här ser ni ett foto på Neptunus statyn i Gottskärs hamn.

  
Här ser ni husen som jag har avbildat. Men detta är en bild hämtad från Googles bildsök. Mitt motiv med husen har jag avbildat när jag en dag var i Gottskär. Neptunus däremot har jag ritat av från Google bilden som ni ser ovan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar