torsdag 26 april 2012

Ändringar av Barbie mönsterna blev egna designade plagg



Min Barbie kläders produktion har fortsatt. Eftersom flera mönster inte fungerar för mig. Med de dåliga beskrivningarna i boken som jag lånade på biblioteket:http://haggalen.blogspot.se/2012/04/sydd-sweetshirt-till-barbie.html gör att jag inte får ihop visa plagg. Men sweatshirt mönstret har jag lyckats med och det gjorde att jag kände för att utveckla mönstret vidare. Genom att justera och ändra olika delar i mönstret. Den här sweatshirten har samma tyg som den första tröjan jag gjorde fast den är i rött randigt tyg istället för det blåa.


När jag ritade av mönstret på tyget var tanken att göra en likadan tröja som den blåa. Men undertiden spann tankarna i väg att ha mönstret som en grund och sedan bygga vidare och utveckla. Så denna tröja fick vara armlös och det gjorde att det blev en sweatshirt med korta armar. Jag valde också att göra bak och framstycke hela. För enligt beskrivningen i boken skulle bakstycket vara delat.



 Därefter prövade jag att göra ett armlöst plagg till, men här varierade jag med att ha ett delat framstycke. Tyg variationen blev här ett pälstyg och det blev en mysig pälsväst att ha utanpå tröjorna.


Så här blev pälsvästen när den blev klar. Jag har valt att ha den blåa original sweatshirten under med de långa armarna se länken ovan.



                                                     Så här ser pälsvästen ut bakifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar