torsdag 12 mars 2015

Överblivet pappersklipp blir en bård till en blomkruka

 


                                                             Hej!

Jag tycker det är roligt att sätta lite färg och mönster med olika motiv på begagnade krukor. Jag fick några krukor av svärmor som hon ville bli av med. Jag började måla sommarblommor på krukan med glasfärger. Jag använder mina glasfärger till porslin också och det fungerar lika bra.


                                      

Jag prövade för första gången om det gick att blanda dessa färger för att få fram andra färgnyanser och det gick ju riktigt bra. Efter att jag hade målat krukan stod den i min pysselhörna i ungefär två veckor. Det kändes som det var något som saknades på den. Men vad? Den fick stå där och vänta på bättre tider.



 När jag städade i mina hyller häromdagen fick jag syn på muggen som innehöll metallklipp. Det var  resterna från min dotter Idas hjärtdekorationer som jag tyckte var synd att slänga. Jag tänker alltid på att försöka få ut så mycket det bara går av alla material som jag skapar med. Kika gärna på inlägg med Idas hjärtdekoration:  http://haggalen.blogspot.se/2012/04/vaggdekoration-av-hjartan.html


Det fick bli ett projekt med användningen av limpistolen. Samtidigt var jag extra taggad för att arbeta med pistolen eftersom jag hade köpt hem en hel stor burk med limpatroner och jag ville se om det var rätt storlek. Vilken tur det var en original limpistol som jag hade. Det finns ju så många olika storlekar numera.


Jag prövade min nykläckta idé med en bård av metall pappersklipp längst upp på krukan. Jag arbetade sakta framåt med att göra rutor av lim och sen trycka ditt pappers klippet, Så fortsatte jag hela krukan. 


Efter att ha täckt hela kanten sopade jag bort de bitar som inte satt fast riktigt och sen fick krukan stå och torka innan den kunde användas. Jag tycker att krukan fick ett lyft och att det blev effektfullt med de röda glansiga metallklippet. Och nu kändes det som krukan tillslut blev färdig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar