onsdag 9 maj 2012

En student som prydnad



Den här studenten tjejen är gjord av en trästomme som jag har målat och klänningen är gjord av blommigt tyg. Trästommar kan du köpa på Panduro Hobby den kostar runt 20 kronor. Studentmössan har jag köpt löst, jag minns dock inte var för detta var något år sedan. Men jag funderar om blomsterbutikerna kanske har sådana miniatyr mössor. Annars kan du virka en, se mitt inlägg: http://haggalen.blogspot.se/2012/05/studentmossa-i-mini-format.html .  Jag började klä trästommens kropp med ett blommigt vitt tyg. Jag klistrade även till en bit spets fram till så att det skulle se ut som ett linne som stack fram under klänningen.  Jag målade en liten markering med en svart penna för att häva upp bysten. En rosett framtill gjorde jag av sidenband som jag limmade fast med limpistolen och ett kuvert med betyg av brunt papper. Halsbanden gjorde jag av sytråd och små mini pärlor. Ansiktet har jag målat med tuschpennor och till håret använde jag brunt garn. Även studentmössan är fast limmad med limpistolen.
s

3 kommentarer:

  1. Skojigt student pyssel! =)

    SV:Ja systeryster blev tvärnöjd med barnvagns mobilen och lilltrollet blev toknöjd med sina nylagade coolbrallor..så då jag ju inte annat än vara nöjd jag med.. ;) hihi..

    SvaraRadera