fredag 25 maj 2012

Förra årets planterade Penséer har blivit perenner


Förra sommaren hade jag ett inlägg där jag berättade om alla vissna Penséer som jag gick från  mitt jobb innan semesterstängningen. Förutom jobbets Penséer hade jag två balkonglådor med dessa blommor.
Läs gärna inlägget: 2011/07/de-vissna-penseerna-far-ett-nytt-liv.html

                               

Jag lägger in en bild från det gamla inlägget för att du skall se vilka färger som jag planterade och vilka färger på Penséerna som har blivit identiska och vilka som har fått en ny färg karaktär. På det översta foto ser ni en     kopia av den oranga Pensé plantan. Jag tror att det är plantan som jag satte som har överlevt vintern och blommar på nytt för den växer på samma plats ser jag nu på det äldre foto.


                                   Men här hittar jag en egen karaktär färg med svart innuti.


Även denna blåa är lik moder plantan, men jag anser nog ändå att mitten delens färg har blivit starkare än moder plantan. Vad tycker du?


                               Här ser ni i alla fall den vinröda Penséen som ser ut som sitt ursprung.


En gulsvart Pensé syns inte på det äldre foto. Antingen kommer den som en ny karaktärs färg från den tre färgade moder plantan eller så är det en från året innan.

1 kommentar:

  1. Ja penséer är en skojig växt som kommer tillbaka år för år bara man låter dom fröa av sig.. =)

    SV: Tackar! =)

    Kraaam
    Sanna

    SvaraRadera