tisdag 24 mars 2015

Bönsallad med annanas

                                                                              Hej!

Salladen kanske inte ser så aptitlig ut på bilden. Jag kan däremot berätta att den smakar godare än den ser ut. Dessutom är den otroligt nyttig dels om du är ute efter att bli av med några kilo. För jag läste i en hälsobok att vinäger är en produkts som hjälper till att bränna fett. Salladen har en smak av het blandat med syrligt. Den har balans som de ofta uttrycker sig i matlagnings program. Salladen påminner lite om bönsalladen jag gjorde i ett annat inlägg:Bönröra som tillbehör



Jag valde att ta bot kikärter, tomater, Sweet chilisås. Valet av att ta bort tomat smaken beror på allergi i familjen. Men eftersom Ida inte gillade vinäger smaken kommer jag att använda tomat smaken nästa gång.


                Jag använde bladpersilja. men det går lika bra med den mer vanliga krus persiljan.


Börja med att hälla bönorna i ett durkslag och skölj av dem. Där efter delar du annanas ringarna i bitar eller så köper du bitar i stället för ringar. Rödlöken skär du i mindre bitar, blanda allt i en skål.


                 Blanda nu en en kopp eller liknande vinäger, olja och kryddor efter egen smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar