torsdag 12 juli 2012

En stickkontakt blir en upphängningskrok


Innan jag åkte till återvinningsstationen för att slänga berget av oanvända och trasiga produkter i garaget gjorde jag en extra koll om det kanske fanns något som kunde återanvändas i mina skapar projekt. Jag behövde något "elektriskt" till ett av temana i hhjaja sommarutmaning. Jag fastnade för smörgåsjärnet vars sladd hade gått sönder och var farlig att använda. Vad går det att göra med ett kasserat smörgåsjärn?
Följ med får du se!


                             Jag började med att ta en stark sax för att kapa av stickkontakten med.


                                     Jag tryckte fast en rejäl klump med häftmassa på baksidan.



På en av stenväggarna i källaren tryckte jag fast stickkontakten och den blev nu en krok. Men när jag skulle hänga ditt plastkassen som jag har när jag shoppar mat ramlade allt ner. Ändå vägde inte plastkassen något speciellt. 



      Jag gjorde ett nytt försök med att fästa den på trädörren och det fungerade mycket bättre.

                                                     Sommarutmaningen: JULI KLICKA PÅ BILDEN FÖR DELTA ELLER SE BIDRAGEN!

Detta är mitt andra bidrag till denna månadens sommarutmaning. Där alla får vara med och man behöver inte bidra med alla temana utan det går att välja vad som passar dig. Det finns bara ett krav kopiera bilden ovan där kommer du också in på sidan där du lägger in bidragets länk. Min idé med den elektriska kroken fick jag  efter att ha läst Åsa.Liz bidrag till bestick temat i sommar utmaningen.

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag undrar hur detta ska sluta! ;) Du ger mig en hel del knasiga ideer...!

    SvaraRadera
  2. Oj! nu blev jag nyfiken på dina idéer

    SvaraRadera