torsdag 12 juli 2012

Fyndet UNDER skamfläcken


Vi har en stor trädgård med mängder av blomsterrabatter, bär,fruktträd och en stor plan gräsmatta. I början varje vår tänker jag "i år skall vi starta tidigt". Och oftast blir det så. Men oftast spelar naturen oss ett spratt med att vädret bara slår om till högsommar värme alldeles för tidigt och alla växter bara exploderar ut i rasande fart och då är det inte lätt att hinna med. Så några skambitar har vi på tomten. I år har dem blivit flera. Men den största skamfläcken som vi inte har fått ordning på är denna biten. Där växte 2 enar som var 40 år gamla tills stormen "Gudrun" kom på besök. 

Jag bestämde mig för att titta efter om det fanns något UNDER allt ogräs som mest består av kirskål och en del brännässlor.


Efter att ha dragit upp en hel skottkärra full med ogräs kunde jag skymta några plantor som vi planterade för 3 år sedan.

                             

Min besvikelse var stor när jag fick se att det inte längre fanns lika mycket jordgubbar UNDER ogräset som det har gjort de andra åren. För då har vi plockat flera liter trots allt ogräs i jordgubbslandet.


Istället för jordgubbar Under skamfläcken fanns det mängder av sniglar. Ett riktigt snigelhotell och stora är dem. Vi har mängder av dessa stora sniglar i trädgården. De sägs att det var en i grannskapet som planterade in dem för att sälja och nu är det mängder av dem i bostadsområdet. Det är dessa sniglar som säljs som delikatess. Vi kanske skulle starta snigelförsäljning. 
Detta mitt bidrag till:stickameras fotoutmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar