torsdag 5 juli 2012

Mosaikkruka och en kruka med ett äldre hus


I morgon är det en dag kvar att jobba innan min långa sommar semester, som i år är 4 veckor lång. Jag har varit så extrem TRÖTT dessa sista dagar. Så det har inte funnit så mycket ork till pyssel och det har gjort det svårt att få ihop inlägg. Jag kikade runt i källaren i mitt krukförråd med förhoppningen att finna en kruka som jag inte tidigare har visat upp. Då lyckades jag hitta två krukor. Den första som jag visar upp är en mosaikkruka. Där jag har använt vita snäckskal, blåa glas pärlor och mosaik bitar. Jag började med att klistra fast materialet med limpistolen. Därefter har jag lagt 2 lager kakelfix.


Ibland har jag motiv som jag bara känner att jag måste måla. Krukor är ett tacksamt material att måla på och de är roligt att ha krukor att byta med beroende på vilken färg som gardinerna har i de olika rummen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar