tisdag 10 juli 2012

Svarta och vita blommor i fotoutmaningen


Ett inlägg om dagen brukar jag nöja mig med, men så blir det inte idag.10 minuter innan denna dagen är slut kanske jag hinner bli klar till dess. Anledningen till detta sena inlägg är att jag tidigare i kväll blev upplyst om att Ulrika som har bloggen http://stickamera.se/blogg/2012/07/07/fotoutmaningen. Hon har startat en fotoutmaning med olika rubriker en för varje dag i en vecka. Den startar idag och slutar på söndag. Eftersom jag älskar detta med utmaningar av olika slag så var jag snabb att hänga på. Innan regnet kom i eftermiddagen var jag ute och fotade med ipaden. Dagens tema är Svartvitt: Inte så svårt för på vår inglasade altan har jag i år köpt svarta Surfinnor som jag har upphängda i vita hängande platskrukor. Jag tycker den svarta färgnyansen som har kommit fram de sista åren är läckra. 


Förutom den vita korgen har jag även fångat vår stora Jasmin buske på framsidan. Jasminen doftar så starkt. Busken som är död nedanför jasmin busken minns jag inte namnet på. Den tog den kalla vinterkylan, så den skall vi såga ner i sommar.

På fotoutmaningen kan vem som helst och det går att hoppa in mitt i veckan. Här nedan ser du olika kategorierna.


Regler: Bara att vem som helst får vara med. :-) Missar man en dag så är ju inte det hela världen. Hoppa över bara, eller lägg in bilden dan efter eller nåt. Kort sagt: detta ska bara vara roligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar