torsdag 13 september 2012

Höstfint i balkonglådorna


September är för mig en höstmånad. Men de senaste åren har halva September varit en avslutningsfas för sommaren. I år har det varit otroligt varm för årstiden. Jag antar att det bara kommer slå över snabbt till frost o kyla och kanske till och med snö. Nej, så jobbigt och tråkig att börja tänkta på vintern. Det var dags att göra höstfint i balkonglådorna som jag har på framsidan av vårt hus. Jag köpte hem ljung som kallas Vulgaris och Heber mix som ser ut som mini cypress.


Det går åt 1/4 dels säck till en balkonglåda. jag tar alltid ur växten ur plastkrukan innan jag planterar den i lådan. Plastkrukorna sparar jag till vårens planteringar.


Jag valde lite luftigare plantering i lådan än vad jag brukar göra. Det blev 3 växter istället för 5 växter. Vulgarisen eller ljungen breder ut sig så det blir nog tätare i lådan framöver.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Kul att du tittade för bi min blogg och kommenterade så jag hittade hit till dig. Här fanns mycket intressant, så hit kommer jag definitivt återvända. :)

    SvaraRadera