söndag 16 september 2012

Höstfint på altanen


Förra hösten, vintern och i våras visade jag mitt blomsterarangeman i min stäva som jag har på min inbyggda altan. Se inläggen höst blomsterarrangemang inne på altanenvinterarrangemang, och blomster angangemang av säsongens blommor. Nu närmar sig hösten igen och det behöver ändras om i stävan så det passar årstiden och vilka blommor och växter som finns ute. Det ger mig en speciel känsla varje gång som jag kommer utifrån och in genom ytterdörren.


Arrangemangen blir alltid olika från gång till gång. Denna omgång har jag valt dessa bladen. De färgade höstlöven finns även med i årets höstarrangemang. Till det har jag plockat in gräset och de fläckiga bladen .


                                    Blommorna till arrangemanget blev Solros och Hotensia.


Så blev de färdigt. Först tyckte jag att det blev för mycket färg med den rosa lilla Hotensia. Men efter att ha tittat flera gånger på den känns den Godkänd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar