söndag 23 september 2012

Tråkig halskedja blir modernt halsband


Istället för att slänga smycken som du har tröttnat på kan du piffa upp dem eller göra om dem. Det gjorde jag med denna halsbandslänk av oäkta silver. Det har varit ett halsband som mina döttrar har haft, minns inte vad det har varit för dekoration på eller om det bara har varit en naturelt halskedja. Döttrarna har mängder av smycken både äkta och oäkta.


För att kunna trä på pärlorna öppnade jag en ring som sitter mellan hacken och kedjestoppet. Eftersom jag inte har investerat special verktyg i form av en tång som finns att köpa till smyckes tillverkning använde jag istället en matkniv. När det sedan var dags att klämma ihop ringen igen använde jag en kraftig sax. Det fungerade mycket bra. Det är inte alltid lönsamt att köpa alla dessa special verktyg som finns till diverse olika skapar metoder. Pärlorna har jag köpt nya i en hobbyaffär. Det är trä och metall pärlor.

1 kommentar: