fredag 5 oktober 2012

Ge bort en bukett med manschett och band


När jag skall hem till en vän eller släkting vill jag alltid ha med mig en liten gåva. En blombukett är en enkel gåva som ofta är uppskattad. För att göra buketten extra dekorativ kan du sätta blommorna i en manschett. Manschetten kan göras i olika material, ett exempel är ett tårtpapper som du köper. Själv hade jag inget tårtpapper hemma så istället prövade jag med en virkad duk och ett avklippt kantband från en gardin.


Det som behövs är en mindre virkad duk och ett band i form av siden, present snöre, kantband, en bit tyg klippt som en small remsa eller dylikt vad du har hemma. Det som är viktigt är att den virkade duken har ett mitten hål som blomstjälkarna kan träs igenom.


Alla stjälkar behöver inte träs igenom. Om du klipper några stjälkar kortare så kan du sticka dem i de andra hålen i duken. Du pressar nu i hop duken om buketten som en strut och knyter om kantbandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar