söndag 21 oktober 2012

Gör dekorativa förvaringslådor


I somras köpte jag en stor hylla på loppis som jag har placerat i mitt syrum som ännu inte är färdigt. I hyllan har jag börjat stapla upp förvaringslådor av olika slag. I förvaringslådorna har jag samlat olika material som inte bara har med sy att göra. För där förvarar jag nu även annat pyssel material. Det behövs mängder av lådor i olika storlekar. Den här lådan är från början en clementin låda som brukar finnas att köpa närmare jul.  Du tar bort pappret som ligger i botten så har du en fräsch trälåda. Men nu är den inte så praktiskt för lådan har stora springor i botten. Så därför valde jag att klä in lådan med servetter och klister. Dessa servetter har jag köp för att ha till pyssel av olika slag. Jag tyckte dem var så coola med ett mönster med virkade mormorsrutor.


Jag gillar att ha ordning på mina saker så det är lätt att hitta de jag söker. På förvaringslådorna med lock på har jag gjort etiketter där det står innehållet på dessa lådor. I clementin lådan med de virkade motivet har jag förvarat alla mina CD skivor som jag sorterade ut för några helger sedan. Här är ett tips vad du kan göra med det materialet, se länken blod eller rödfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar