lördag 27 oktober 2012

Halloween pumpa på väggen


Nu är Halloween pyssel hög aktuellt. Kanske just du som har hittat hit till min blogg för första gången Googlade på Halloween pyssel och landade på Susanneblogg, se flera inlägg med samma tema Skogsmaterial som Halloween pysselHalloween inspirerad prydnads flaskaHalloween ljusstake.

Denna pumpa som hängs på väggen är gjord av en förre detta CD skiva. Är du nyfiken hur jag gjorde läs vidare.


         För att täcka hållet i mitten klistrade jag på en bit tapet. Tapeten har ett struktur mönster.


Sen målade jag med orange på tapeten. Eftersom jag använde mig av en struktur tapet så blir det lite lyster i pumpan av mönstret som lyser igenom.

l

När den orange färgen hade torkat målade jag först med blyerts penna ansiktet och därefter fyllde jag i med vit färg. Samtidigt gjorde jag svarta streck.


När den vita färgen nästan hade torkat målade jag den gula färgen som då blandade sig med den vita färgen. Den gröna stjälken har jag gjort av en bit kartong som jag målade i grönt. Stjälken klistrade jag fast på baksidan. För att hänga upp pumpan har jag använt häftmassa. Men du kan även sätta fast en upphängningskrok baktill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar