tisdag 2 oktober 2012

Höstens tråkgöra


När våren kommer är jag oftast pigg och på gott humör. Vilket gör att det blir flera planteringar i olika krukor. På hösten är allt annorlunda för då skall det städas upp och plockas in. Undrar om det är därför hösten ofta känns tung och arbetsam och att jag känner mig lite deppig emellanåt. Mörkret kommer dessutom krypande, varmare kläder plockas fram och det är nästan en känsla att vi går in i vårt ide som en del djur gör. Min helgsyssla med  vill jag dela med mig till maritjohansson helgutmaning.

                                                                 

Helgutmaningen är öppen hela veckan, det tycker jag är bra eftersom jag är med i fler utmaningar och då kollederar inga utmaningar med varandra.


Fjärilsblomman i krukan var fortfarande fin så den fick ett nytt liv i rabatten. Jag vet dock inte om den övervintrar. Annars kanske den fröar av sig och återkommer på så viss nästa år. Jag passade även på att ta bort spännerna med Tomatplantorna, se inlägget utvärdering av tomat paprika

Det var mängder av jord och täckte en hel skottkärra  Jag upptäckte också att myrorna hade flyttat in i alla krukor. Det var ett isolerat hem för dem nu när graderna har börjat krypa neråt.

1 kommentar:

  1. Jag känner mig också trött och lite deppig på hösten, för min del tror jag att det är för att jag gruvar mig för den långa mörka vintern. För egentligen tycker jag att hösten är fin, temperaturen är behaglig och det fint att vara ute och pyssla. Ha en bra höstvecka!

    SvaraRadera