tisdag 13 november 2012

Julkort på olika språk


I butikerna startar dem med jul saker redan i slutet av oktober. Jag tänkte i år starta lite tidigare med julpysslet än vad jag gjorde förra året. Det beror delvis på min nyöppnade shop, se länken http://skaparshopen.blogspot.se där tänkte jag sälja julpysslet som jag gör. Det andra skälet till den tidiga starten är för jag är med i Fiffigasystrarnas månadens pyssel november där temat är JULEN.

Månadens Pyssel - Utmaning

Detta är en öppen utmaning där du kan lämna flera julpyssel under hela månaden. När månaden är slut sätter systrarna upp alla pyssel tillsammans.


Detta materialet använde jag mig till detta stora julkort. Skall  tillägga att jag använde ett vitt Väggdekoration papper också till detta kort. De röd glansiga hjärtanet är ett överblivet material som min dotter Ida använde i ett projekt, se länken http://haggalen.blogspot.se/2012/04/vaggdekoration-av-hjartan.html



Jag gjorde även ett mindre kort. Båda texterna har återkommande text med GOD JUL på olika språk-

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad roligt att du vill vara med i vår pysselutmaning!
    Riktigt fina kort har du skapat! Kul med god jul på olika språk! Snyggt jobbat!

    I slutet av november/början av december presenteras alla deltagares julpyssel, då kommer du hitta dina fina kort hos oss på Fiffiga Systrar!

    Vi ses snart igen!

    Ha en fin kväll!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  2. Kul att se lite handskriven stil så här på nätet. Det händer inte var dag!! Fina kort!

    SvaraRadera