måndag 26 november 2012

Starten på en ny julbonad


I dagarna har jag kommit i gång med att sy på en ny julbonad. Jag har själv kommit på motivet genom att plocka olika jul mönster från diverse beskrivningar som jag har tänkt att sätta ihop till en enhet. Bonaden skall innehålla olika tekniker. Tyget som jag har använt är beiget tyg som är stabilt. Jag är så dålig på att skilja på olika tyg sorter, så jag kan inte ens gissa vad det är för sorts tyg.


Korsstygnen på bokstäverna har jag ritat av med en textilpenna. Jag är lite besviken på G:et som ser ut som ett S. Jag kan avslöja att under texten kommer jag att ha tomtar som pysslar med olika saker. Tomtarna kommer jag att göra av applikationer och eventuellt använda lite brodyr. Detta inlägget vill jag dela med mig på husmorsskolans symöte nr 11

4 kommentarer:

  1. Man behöver inte veta vilket material det är - det viktiga är att man har kul när man gör det. Tror den blir superfin !

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att se den färdiga bonaden! Jag tycker att det ser ut som ett linnetyg du broderar på, snyggt!

    SvaraRadera
  3. Kul med blandade tekniker på en och samma bonad! Gillar jag!
    Kanske kan du använda efterstygn på bokstäverna och då passa på att få till så du blir mer nöjd med G:et ?!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla era kommentarer! Ja det kanske linnetyg. Visst spelar det egentligen inte någon roll. Men när man visar upp och skall berätta för andra så önskar jag ändå att jag hade kunskapen att berätta om tyget. Tack för tipset med efterstygnen. Det skall jag pröva!

    SvaraRadera