måndag 31 december 2012

Gott Nytt År och Tack till er alla!

                                             
                              (Bilden är hämtad från http://blogg.skanstulls.se/tag/gott-nytt-ar-bilder/)

Årets sista dag! Mitt sista inlägg i år. Detta inlägget blir det avslutande Nyårskavalkaden 2012. Mitt bloggande har bara vuxit med tiden och jag börjar känna mig som en veteran i blogg världen :). Jag har fått en massa nya blogg vänner och några fler följare. Det som är så fantastiskt att vara bloggare är att det bara är jag som bestämmer hur bloggen skall se ut, formas och vad som skall skrivas där i. Ibland känns bloggen som ett eget företag som jag dock inte får betalt i pengar. Istället får jag betalt i erfarenhet, glädje och jag utvecklar min personlighet. Allt är ju inte pengar! Det är helt fantastiskt att kunna dela en del av sitt liv och ge tips till andra personer runt hela världen och samtidigt få en massa feedback tillbaka. Detta inlägget vill jag göra som ett "tack inlägg" till alla följare, läsare och alla ni som har tagit er tid att skriva en kommentar.

                                                      

Jag vill också tacka alla arrangörerna som har anordnat alla dessa olika utmaningar som jag har deltagit i. Det har varit ett stort utmanings år för mig. Av alla olika utmaningar har jag utvecklat mitt skapande både när det gäller återvinningsmaterial och att uttrycka sig med bild och text så det skall passa till olika teman. Min första utmaningen som jag prövade på var Stina Glas Pysselstafetten med Påsk och vår tema. På hösten/vintern fortsatte Stina med ytligare en utmaning i temat Höst/vinter.Tack Stina för dina trevliga utmaningar!

                                         Utmaning Återbruk 26/3-30/5 2012
Pysselstaffeten, gav mer smak och det gjorde att jag genast efter hoppade på nästa utmaning som handlade om återbruk och att förnya diverse prylar. Återbruksutmaningen som Klockarbarn angagerat
http://klockarbarn.blogspot.se/2012/04/utmaningens. Utmaningen varade hela våren och återkom senare under vintern och avslutade julen. Jag hängde på hela tiden. Tack för en trevlig utmaning!

                                                   SOMMARUTMANINGEN: AUGUSTI KLICKA PÅ BILDEN FÖR DELTA ELLER SE BIDRAGEN!

Den mindre uppmärksamma utmaningen som pågick under sommaren var http://hhjaja.blogspot.se/2012/08/sommarutmaningen-augusti.html. Det var en utmaning uppbyggd med lite riktlinjer men ändå mycket fritt. Jag kan säga att jag uppskattar den mycket och denna typen av utmaningar blir lite mer att bita. Dessutom utvecklade den mitt skapande där jag fick pröva att jobba med nya material som jag kanske inte hade valt att jobba med självmant. Tack HHJaJa för en utmaning där jag fick använda mina hjärnceller extra mycket!

                                                    

Samtidigt som HHJaJa utmaning pågick utmanade jag mig själv att vara med i en fotoutmaning. Det var främst för att bredda min publik. Jag både kände att jag kanske inte alltid hör de hemma bland fotobloggarna. Men jag höll mig fast och jag körde min grej. Det som var tuffast var att det var en utmaning med olika teman varje dag. Dessutom hade jag semester. Stina som har bloggen stickamera hade 2 utmaningar efter varandra.  tack Stina för en trevlig utmaning! Jag valde att vara med i den första. För innan Stina hade avslutat den första utmaningen hade jag hoppat på en annan utmaningen som var Fotobrus fotoutmaning som också var varje dag i en vecka där var varje tema inriktat mot ett ord PLÅTA! Varje dag hade en bokstav i taget första dagen började tema ordet på P och sista dagens tema var ! Tack Fotobrus för en trevlig utmaning!

När sommaren var slut avstod jag några utmaningar för det började bli lite för mycket att hänga med på allt. Men det var en kort paus. På hösten blev det utmaningar som jag hängde med på lite när jag kunde och kände för det.

                                                   
Husmorsskolans symöte och trädgårdsdagbok pågick 2 olika dagar i veckan. Tack Maja för att jag har kunnat visa upp mina projekt!

Det finns två utmaningar till som jag har deltagit i slutet på året. Dessa två utmaningar är också fotoutmaningar. Den första är http://sinneskatten.blogspot.se/2012/11/tema-fredag-uppfinning.html. Tack Sinneskatten för en trevlig utmaning som en avslutning på veckan!


                                                   

Tillsist vill jag tacka för en bra helgutmaning med http://maritjohansson.se. Tack Marit för en trevlig utmaning!

Nästa år har jag planer på att starta någon form av utmaning och även att ha mera tävlingar. Nu återstår bara att önska alla.

GOTT NYTT ÅR!


2 kommentarer: