torsdag 3 januari 2013

På måndag den 7 januari startar min utmaning med återbruk




På MÅNDAGEN den 7 Januari – 28 februari är det dags för utmaningen med återbruk!

Jag riktar mig till pyssel bloggare, mat bloggare och foto bloggare men även till er andra som också är intresserade av återbruk i olika former. Reglerna är att du skall fotografera med minst en bild på något som har gjorts förnyats, förvandlats till något annat. Till exempel gör om kläder, diverse prylar i hemmet. Gör om ”skräp” istället för att slänga. Till exempel förpackningar, flaskor, burkar. Vad går det att göra med matrester eller matprodukter som har passerat sista datumet går att använda dessa till något annat. Välj hur mycket text och bilder du vill visa, beskriva. Föredrar du bara fotografera utan ord är det helt ok. Men då måste det framgå att fotografierna är en form av återbruk. Bilderna skall vara dina egna men återbruket kan vara någon annans.

Lägg upp inlägget på din blogg med bilder och länka till varje veckas utmaning med återbruk som jag beräknar publicera på söndag kväll efter 18 eller måndag morgon senast 9.00. Sen har du hela veckan på dig fram till Fredag 0.0 att lägga in dina inlägg på inlinkz

Jag håller på att fixa med att få inlinkz att fungera. Sånt där är inte så lätt för nybörjare arrangörer av utmaningar. Om ni har tips att dela med dig till mig angående detta med länk verktyget så får du gärna hjälpa mig.

11 kommentarer:

  1. Kul! Jag hänger så klart med efter förmåga. Något hoppas jag kunna bidra med. Annars har jag mycket annat i tankarna.. lite projekt på hemmafronten bl a.

    SvaraRadera
  2. Jag är glad Lopplisa att du har lust att hänga på min utmaning.

    SvaraRadera
  3. Jag har just blivit klar med ett återbruksprojekt, så det kan jag länka till din utmaning när du är klar med inlägget och länkverktyget! Jag vet inte heller hur inlinkz funkar (har inte ens sett ordet tidigare) men jag har en "Länkar till det här inlägget"-funktion på min blogg fast det är nog en lite okänd funktion som ingen använder. Nu har jag i alla fall kollat en video (http://www.inlinkz.com/features.php) om hur Inlinkz fungerar, kanske jag kan ställa till med en utmaning nån gång också, jag vet ju att du gillar utmaningar Susanne!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att några av mina blogg vänner är intresserade att hänga på min utmaning. Om jag inte får ihop länk verktyget får jag starta med att alla deltagare får lägga sina länkar på kommentar sidan och hoppas att jag skall lösa det framöver. Jag har lite svårt att förstå beskrivningar. Men skall göra ett försök till.

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilken rolig utmaning :D

    Inlinkzs låter främmande för mig men gärna provar på verktyget... lika spännande som att skapa om och återvinna.

    Många av mina täcken är gjorda av återbruksmaterial!!! Jag väntar till "veckans utmaningen" dyker upp men du kan också ta en titt av mitt lek och skapande på min blogg:

    http://gloriasquilt.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit inne och kikat på dina fina täcken! Ser fram emot ett inlägg från dig till utmaningen Gloria.

      Radera
  6. Trevligt med en ny återbruksutmaning! Jag hänger gärna på någongång iaf. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är varmt välkommen till utmaningen Kraja Maria!

      Radera
  7. Så kul, jag tror inte jag hinner vara med i veckan men jag ska absolut vara med nästa!
    Hur gick det med inlinkz? Jag hade stora problem att få igång det när jag började, maila till mig om du behöver hjälp, jag är ingen expert men jag har i alla fall fått igång det hos mig nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att även du har lust att delta Marit. Du får gärna sprida till dina foto bloggare. Jag vill ha en bred deltaga lista med olika typer av bloggar. Jag fick inte ihop inlinkz med istället valde jag simpley link. Dem kanske har med varandra att göra. Men det var betydligt enklare. Nu har en deltagare lyckats få in sitt bidrag där :) Den hamnade dock lite för långt under inlägget. Så jag hoppas att få upp den lite högre upp till nästa veckas inlägg/omgång.

      Radera
  8. Hej igen.. jaha man "måste" va med alla veckor ända fram till den 28 feb..(om man vill)..men nu är denhär veckan slut..snart..så få se då om jag hinner med nått..annars så är jag med i nästa vecka.kram..

    SvaraRadera