tisdag 12 februari 2013

Bonad med lapp på lapp och lite annat material

                              

Ni som har följt bloggen som start kanske minns min bonad som jag plockade fram och arbetade vidare på. Jag vet att ni kanske var besvikna att ni inte fick se resultatet. tygtavla under proccesAnledningen att jag inte visade något resultat var att projektet återigen åkte ner i sy puffen. Så här långt kom jag och läs processen på detta inlägg Detta är inget ovanligt när det gäller mig och stora projekt. jag hinner tröttna på vägen i processen och vill pröva andra idéer.


Sen blev den bortglömd, tills jag i dagarna skulle leta efter en annan sak i sy puffen. Då hittade jag bonaden och fick samtidigt se att det inte fattades sy mycket detaljer. Jag bestämde mig för att avsluta projektet.


Här är en närbild på fåren som är fastsydd teddy tyg med ett svart broderat ansikte. Längst upp till höger ser ni en svan av spets.




Det jag hade att avsluta med var de vita broderade runt fönstret på huset och trappan. Eftersom det är tisdag idag så delar jag också inlägget hos husmorsskolans symöte.

3 kommentarer: