lördag 9 mars 2013

Träskallar och djurskallar


Förra året visade jag upp min son Christoffers Träskallar, se inlägget mina älskade träskallar. När min mellan dotter Ida storstädade sin garderob hittade hon dessa träfigurer som hon gjorde på mellanstadiet i trä slöjden. Av egen erfarenhet vet jag att många föräldrar uppskattar vad barnen har gjort i skolan och förskolan. Men efter att alsterna har kommit hem placeras dem i en garderob eller på ett ställe där dem inte är synliga. Jag och en del andra föräldrar hänger upp eller har framme barnens konst i hemmet synligt. Men jag är dessutom så kär i barnens alster att jag sparar dem i flera år. Mina träskallar kommer kanske hänga med så länge jag lever...... Idas träskallar är i en mindre skala än Christoffers träskallar var.


Istället för att göra två träskallar valde Ida att göra en djurskalle. Jag vet inte om det skall vara en hund eller katt. Men visst är den söt?

1 kommentar:

  1. Mycket har jag också i gömmorna som barnen kom hem med. Några träskallar fick jag tyvärr aldrig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera