onsdag 20 maj 2015

Fred på kinesiska


Du som har läst min blogg den senaste månaden vet att jag har en utställning som har temat ÅTERBRUK. När jag plockade ner mina alster fån väggarna blev det så tomt. Det var en av anledningarna till att denna CD tavla blev till. Allt började med att jag tog en tjock stoppnål och ristade in den kinesiska "FRED". Min plan var att tavlan skulle vara svart med guldtext. Men när jag skulle måla på den svarta färgen täckte den inte. Det gjorde att jag prövade att måla blåfärg ovanpå. Därefter blev det svart igen och det slutade med att skivan såg ut att vara en metaltavla. Bokstäverna målade jag med guld. Men dem syntes dåligt så jag valde att måla vita konturer runt. För att täck hålet i mitten på CD skivan klistrade jag fast en bit kartong med fast limmade guldpaletter.


Till upphängnings krok använde jag en bit kartong som jag limmade fast på baksidan. 

                                                     



3 kommentarer:

  1. Olá, Susanne...

    Vi seu blog no Jardim das Rosas, vim conhecer e adorei.

    Você é muito criativa.

    Parabéns.

    Beijinhos,

    Lígia e turminhaღ╮♥⊰✿⊱♥╰ღ╮♥⊰✿⊱♥╭ღ

    SvaraRadera
  2. Ibland blir slutresultatet bättre när det inte blir som man tänkt från början - det här är nog ett sånt fall - den där metallooken blev riktigt läcker.

    SvaraRadera