måndag 15 april 2013

Nu är det bara att hålla tummarna!


Efter 2 misslyckade försök att driva fram Pénseér gör jag nu mitt sista försök. Denna gången har jag gjort allt för att lyckats. Se inlägget: tre fel och tre försök. Denna gången sticklingarna stanna kvar flera veckor längre. Jag fick dessutom ett tips att det är läge för omplantering först efter att tredje bladet på plantan har växt ut. Jag använde en större kruka också använde jag jord med gödsel i. Nu funderade jag vad jag skulle placera krukorna. Eftersom min inglasade altan fortfarande inte är tillräckligt varmt ännu. Då kom jag på att jag skulle använda fönsterbrädan i mitt allt i allrum. Det var en nackdel bara på den platsen. Pepper använder alltid den fönsterbrädan när han skall spana ut. Då vilar han alltid huvudet på fönsterbrädan och fast han är så försiktig så råkade han riva ner en av plantorna. I går var det 10 plantor och i dag är det nio plantor.


Nu var miniväxthuset tomt. Så jag startade en ny odling med Snapp Paprika. Det är sådana där långa paprikor som finns i det flesta matbutiker. Förra året sparade jag frön från Snapp paprikan som jag fick av mina föräldrar.


När jag öppnade brevet med paprika fröna hittade jag ett paketerat hushållspapper som var väl tejpat. Det var här jag hade förvarat fröna.


Det var många frö i paketet  Så jag satte 2 frön i varje sticklingkruka. Nu är det bara att vänta och se vad som händer. Detta inlägg kopplar jag till marit johanssons helgutmaning



1 kommentar:

  1. Lycka till, den här gången kommer du säkert att lyckas!
    Jag la in en länk hit i inlinkz :)

    SvaraRadera