måndag 17 juni 2013

Bloggens 2 års dag

                                                    Gratulationskort 2 år
                                 ( bilden är hämtad från: http://www.textilpresentia.se/grattiskort-2/fodelsedag/2-ar-3)


När bloggen förra året fyllde 1 år hade jag tre inlägg kring hur mitt bloggande startade och hur det utvecklades, se etiketten "1 års jubileum". I år när jag firrar 2 års jubileum startade jag med en tävling där jag lottade ut mina återbruks alster. Förutom firandet med tävlingen vill jag summera året som har gått och hur jag kommer att arbeta vidare med min blogg som har blivit en del av mitt vardagliga liv. Bloggandet har numera erkänts som en merit på mitt CV. Det tycker jag känns helt underbart! Förra sommaren började jag utveckla mitt skapande med återvinningsmaterial. I dag är min blogg främst baserad på återbruk. Och det är något som jag kommer att fortsätta att utveckla.

Jag har deltagit i mängder med olika utmaningar för att få fler läsare och även för att utveckla mitt bloggande. Ibland har det känts tjatigt att vara med på samma utmaningar varje vecka. Det har känts för enformigt och gjort inläggen tråkiga att skriva. Så mitt mål framöver är att hitta nya bloggar där det finns utmaningar. Samtidigt vill jag inte koppla bort dem trevliga utmaningarna som jag är med i varje vecka. Så jag kommer att köra så där varannan vecka eller lite då och då. Nackdelen att vara med i en massa utmaningar är att skapandet inte blir det jag känner för utan dem temana som de olika utmaningarna utgår från.

Återbruksutmaning 7 jan-28 feb             Mina egna utamningar

Jag har själv haft i gång två utmaningar som var utformade på två olika sätt. Detta är något som jag också kommer att fortsätta med. En gång när jag skulle söka upp ett gammalt inlägg i bloggen upptäckte jag att det var oreda bland etiketterna. En städning bland etiketterna kommer jag att lägga mer arbete på i sommar på semestern.

                                 

Utanför bloggen har jag utvecklat mitt skapande genom att visa upp mina återbruks alster på en utställning. I höst kommer jag att ha en ny utställning som är kopplat till bloggen. Jag har också funderingar att det skall finnas möjligheter för besökarna att köpa konstverken som dem beskådar. Jag har också undersökt om andra möjligheter att ställa ut på större platser. Nackdelen är då att det kostar pengar att ställa ut och att jag tvingas gå med i en förening. Det som har förändats i mitt bloggande sedan bloggen fyllde 1 år är att jag tillåter mig att hoppa över att blogga om jag till exempel är extra trött eller att annat i privat livet som måste gå förre.



2 kommentarer:

  1. Grattis på 2-årsdagen! Du är verkligen en inspirationskälla med din energi och personliga kreativitet!
    Kram från Miri

    SvaraRadera
  2. Grattis! Tiden går fort när man har roligt! Blev det tårta irl också??

    SvaraRadera