fredag 21 juni 2013

I MITTEN buktar ett ord "i tiden" ut


I går var jag inspirerad av att klistra. Det är så bra att samla återvinnings material när dem dyker upp. Då finns det hemma när den här lusten kommer att skapa. Den lusten kommer ofta till mig! Av allt materialet som jag samlade ihop blev det tillsammans en tavla "i tiden". I dag är det fredag fast det känns som lördag tycker jag. Fredag och midsommarafton. Där jag bor är det just nu tryckande varmt, hoppas vi slipper åskan och regnet. Vi kan i alla fall vara glada att termometern är över +15 strecket. Fredag och Fredagsutmaning med temat MITTEN.


Materialet jag hittade var ett runt plastlock,( locket hade ett dekorativt prick mönster i 3D form på kanten), Jag hittade också en bit svart/vitt blommigt tyg och frigolit bokstäver. Dessa bokstäver är lätta att få tag på. Nackdelen är att det finns inte så många variationer av bokstäver att välja på. Om du köper hem någon ömtålig vara så kan du ha tur att dem är fyllda med frigolit figurer. Jag samlade mina i en påse i mitt skapar skåp. Det blev väldigt många så jag kanske kommer att dela med mig till förskolan där jag jobbar. Detta är ett material som kan få igång fantasin mycket. Jag hittade också barnens rörpärlor som jag har fått ärva till mitt pyssel. De var pärlor som mina barn hade när dem var yngre. Allt som dem rensade ut eftersom dem växte tog jag en extra titt på om jag kanske kunde använda dessa saker till mitt skapande. Jag klistrade på en kant med olika blåa nyanser på pärlorna.


En lite klick häftmassa och sen satt tavlan fast på väggen. På långt avstånd ser det ut som bakgrunden, (tyget) är marmorerad färg. Vad tycker du? Tavlan som du ser ovan är, reflextavlan.
Ha en trevlig midsommarhelg alla!





4 kommentarer:

  1. Det var en fantasifull variant till temat. Ha en glad midsommar!

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar till dig med! Kul med ett skaparskåp och att pyssla!

    SvaraRadera
  3. Det här var kreativt tänkt. Glad midsommar

    SvaraRadera