fredag 12 juli 2013

En avlång sommar tavla


Jag har haft min första veckas sommar semester. Vädret har varit varm och soligt. Jag njuter är ute o röjer i trädgården, skapar och läser. Bada har jag ännu inte gjort, det är under 20 strecket än så länge. Trots att jag har relativt nära till havet så är jag en "badkruka". Jag föredrar att vara på land än i vattnet. Men när vattnet har stigit över 20 strecket kommer jag att ta mig ett eller två dopp. Under sommar semestern brukar jag bli inspirerad av att måla. De senaste åren har jag föredragit akvarell. Denna bilden har jag målat av på mitt sätt från Icas buffetidning nr 2. tidningen som alla medlemmar får hem i brevlådan.


Tavelpappret klistrade jag fast på en tjock kartongbit. Sen gjorde jag ramen av dubbla svarta papper som jag klistrade på.


Placeringen på tavlan blev i mitt data/pysselrum. Den fick hänga under "sagoskogen", se inlägget sagoskogen.
Detta inlägget delar jag med mig till Party lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar