lördag 20 juli 2013

En löpare i process


Jag har semester med värme och sol. Det gör att jag är ute mycket men samtidigt inne och svalkar mig mellan varven. Eftersom jag inte har planerat någon längre resa så har jag tid till både handarbete och att blogga. För min del är jag nöjd med det. Det är detta som jag gillar mest. Sen så blir det klart lite små utflykter och kanske någon dags bloggledig. 

Som vanligt håller jag på med flera projekt på en gång. Detta är något jag trivs med då det är olika material och verktyg som jag jobbar med. Just nu har jag inget färdigt projekt att visa så nu skall du få följa processen av en löpare som jag håller på med. Botten tyget är från ett par svarta jeans byxor. Efter att ha zick zackat kanterna fållade jag duken med en rosa tråd. Mönstret med cirklarna har jag hittat på själv. Alla cirklarna av olika rosa nyanser har jag zick zackat på tyget.


I mitten har jag använt en stor cirkel som är i samma storlek som ett kaffefat. Cirkeln har jag delat i 4/4. Varje fjärdedel är gjord i varsitt tyg. 


Den andra storleken på cirkel är från en toalettrulle. Där har jag använt 4 hela och 2 cirklar som jag har halverat med 2 olika tygsorter.


När jag var färdig med duken i syrummet flyttade jag arbetet upp till soffan eller i utemiljön där har jag fortsatt med mitt handarbete genom att sy för hand eller brodera som det kallas. Så långt har jag kommit hittills. Följ med i utvecklingen framöver.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar