tisdag 30 juli 2013

Moderna mormorsrutor


I gårdagens inlägg berättade jag min handarbets aktivitet som jag har haft under större delen av min semester Det är inte så att jag har tröttnat på att brodera. Det kommer mer framöver, jag har en massa projekt planerade i huvudet. Men under tiden som jag höll på att brodera, läste jag i andras bloggar att många gör dessa mormorsrutorna. Det känns som alla virkar mormorsrutor. Det smittade för jag vet hur roliga dem är att virka. Jag har en tanke med vad jag skall göra med rutorna men det kommer jag inte berätta nu eftersom jag har en ruta kvar att virka. Uppföljning kommer senare. Jag har använt rest garner av bomull i beige och ljus brun. Eftersom jag inte hade så många virknålar att välja på fick det bli nr 4. Mitt påbörjade projekt delar jag med mig i veckans Symöte.

1 kommentar:

  1. Ja, det kan vara kul med lite variation. Spännande att se vad det blir.

    SvaraRadera